Stress

Chronische stress kan overgaan in overspanning of een burn-out. Ook na een burn-out kun je vaak nog lang lichamelijk en psychische klachten ervaren. Zeker als de reden van de burn-out niet is aangepakt.

Met mildheid en compassie naar jezelf wordt de ervaren stress vaak veel minder.


Veel voorkomende stressklachten

Prikkelbaar, moeheid, slechte nachtrust, concentratie en geheugenproblemen, piekeren en malende gedachten, depressieve gevoelens, moedeloos/machteloos gevoel, overgevoeligheid voor prikkels, maag/darmklachten.


Mind-body interventies

Door deze technieken maak je gebruik van de wisselwerking tussen lichaam en geest. Je brengt de geest tot rust en het lichaam ontspant. Vanuit ontspanning is er weer ruimte om te kijken naar achterliggende oorzaken, je emoties, je gedrag en vermindering van stressklachten.

Ook na een burn-out kunnen er klachten overblijven die niet verdwijnen, deze technieken kunnen je helpen tot de oorzaak en de kern van het probleem te komen waardoor ook deze klachten steeds minder worden.

Denk bij mind-body interventies o.a. aan ontspannings- en ademhalingsoefeningen, geleide visualisatieoefeningen, actieve imaginaties, mindfulness en meditatie.

Dimensies

Tijdens de sessies kijken we vanuit alle dimensies naar je stressklachten.

Leefstijl

Een gezonde leefstijl is essentieel voor een optimale balans. Waar nodig kijken we welke aanpassingen er nodig zijn. Denk hierbij aan voeding, beweging, slaap en relaties.

Ik maak hierbij gebruik van kennis over leefstijlgeneeskunde, Ayurveda en de Chinese geneeskunde.

Client-based

Ik geloof erin dat je zelf de sleutel al in je hebt voor je eigen genezing. Ik kan je bijstaan en begeleiden om die sleutel daadwerkelijk te vinden en te gaan gebruiken.

Duur

De sessies duren 60 minuten en gemiddeld zijn er 5-10 sessies nodig voor het ervaren van vermindering van stressklachten.

Verwijzing

Vanuit mijn kennis en achtergrond zal ik je zo volledig mogelijk begeleiden. Dit houdt ook in dat ik je doorverwijs als je meer baat hebt bij een andere zorgverlener. Dit kan zowel complementair als regulier zijn.

Bij acute klachten of alarmsymptomen verwijs ik je door naar je eigen huisarts. Mind-body geneeskunde is hiervoor niet toereikend.

Samenwerking

Een samenwerking tussen mij en andere zorgverleners is van wezenlijk belang voor de continu├»teit van zorg. Ik stuur daarom bij voorkeur een bericht bij start en einde van de behandeling naar jouw huisarts. Indien ge├»ndiceerd worden collega’s geraadpleegd voor overleg.

Ik zal hiervoor om toestemming vragen tijdens de intake.

[maxbutton id=”12″]